Helpdesk voor de Provincies Noord-Brabant en Zeeland
LeaWeb wordt gebruikt door meerdere provinciale bonden. Iedere provinciale bond heeft een eigen helpdesk.
Het is belangrijk dat uw vragen, verzoeken e.d. op de juiste plaats komen. In dit geval behoort u tot een Afdeling of Kring
van bovengenoemde provincies. Een helpdesk is niet hetzelfde als helpdeskmedewerkers die sommige provincies hebben
naast een helpdesk. Een helpdesk is gevestigd bij de administratie van een provinciale bond en wordt bezet door de
Ledenadministrateur/Systeembeheerder van deze provinciale bond. Helpdeskmedewerkers zijn vrijwilligers die veel weten van LeaWeb
en u graag willen helpen. De helpdesk van een provinciale bond kan uw melding doorsturen aan een helpdeskmedewerker die samen
met u het probleem probeert op te lossen.
Hoe kunt u contact opnemen?
Telefonisch is het vaak lastig om iemand te spreken te krijgen. Dit heeft te maken dat er op het kantoor in ‘s-Hertogenbosch
slechts een persoon beschikbaar is voor de helpdesk. Eenvoudiger is het om een e-mail te sturen.
Voor de beheerder/helpdesk is het nog prettiger wanneer u een formulier invult. Zo hebben ze alle gegevens van belang beschikbaar.
Uiteraard kiest u voor de manier die u het prettigst vindt. Een e-mail of formulier komen bij Karen Roelofs en Willie Rovers binnen.
Een van de twee handelt dit dan af. Meestal is dit de snelste oplossing. Een telefoontje komt binnen bij Karen Roelofs.
Telefoon: 073-6444066 Dit is het centrale nummer, u wordt doorverbonden met Karen als zij beschikbaar is.
E-mail: info@leaweb.nl
Formulier: Helpdesk Brabant-Zeeland Klik op de link om het formulier in te vullen.
Wijziging naam Afdeling/Kring
Het gebeurt regelmatig dat een Afdeling of Kring van naam verandert. U kunt dit zelf niet wijzigen in LeaWeb. Dat kan alleen
de Ledenadministrateur/Systeembeheerder van Brabant-Zeeland. Het is belangrijk dat de juiste naam correct wordt vastgelegd in LeaWeb.
Immers op veel uitgaande stukken en rapporten wordt deze naam vermeld.
Daarom vragen wij u vriendelijk deze melding alleen te doen met het onderstaande formulier zodat we de correcte spelling kunnen overnemen.
Formulier: Nieuwe naam Afdeling/Kring Klik op de link om het formulier in te vullen.
Wijzigen LeaWeb e-mailadres
Ieder organisatie-onderdeel, afdeling, kring en provinciale bond heeft een LeaWeb e-mailadres toegewezen gekregen van de Systeembeheerder van LeaWeb.
Meestal is dat e-mailadres gelijk aan de naam van het organisatie-onderdeel met de extensie @leaweb.nl. Bijvoorbeeld kbo-boxtel@leaweb.nl.
Welk e-mailadres uw afdeling, kring of provinciale bond heeft kunt u zien in LeaWeb onder het tabblad Stamgegevens –> Instellingen.
Wijzigt de naam van uw afdeling of kring dan wilt u waarschijnlijk ook graag dat het e-mailadres wordt aangepast.
Wanneer u e-mails verstuurt vanuit LeaWeb dan is dit het e-mailadres dat uw leden te zien krijgen. De herkenbaarheid is dus belangrijk.
Dit e-mailadres kan alleen gewijzigd worden door de systeembeheerder van LeaWeb.
De wijziging wordt alleen verwerkt wanneer u onderstaand formulier gebruikt.
Formulier: Nieuw LeaWeb e-mailadres Klik op de link om het formulier in te vullen.
Wijzigen doorstuuradres voor LeaWeb e-mail
Wanneer u vanuit LeaWeb e-mails verstuurt, worden die verwerkt via het LeaWeb e-mailadres dat uw afdeling, kring of provinciale bond toegewezen heeft
gekregen. Achter dit e-mailadres zit ook een mailbox. In deze mailbox komen alle antwoorden op uw verzonden mails binnen. Ook de berichten die
uw leden versturen naar dit adres. Heeft u een bericht verstuurd naar een niet juist e-mailadres van een lid dan komt ook de foutmelding daarin
binnen. Het is natuurlijk belangrijk dat u deze berichten ontvangt zodat u actie kunt nemen. De berichten die in deze mailbox binnen komen
kunnen doorgestuurd worden naar maximaal twee e-mailadressen van functionarissen die deze berichten moeten ontvangen.
Dit noemen we “doorstuuradressen”. Is door een wijziging binnen uw organisatie het doorstuuradres niet meer juist dan is het belangrijk om
zo snel mogelijk een nieuw doorstuuradres door te geven. Doet u dit niet dan mist u berichten van uw leden. De berichten die doorgestuurd
zijn worden niet bewaard. Die heeft u dan mogelijk gemist. Deze mails zijn niet terug te halen.
Een doorstuuradres kan alleen gewijzigd worden door de systeembeheerder van LeaWeb.
De wijziging zal alleen verwerkt worden als u onderstaand formulier gebruikt.
Formulier: Nieuw doorstuuradres Klik op de link om het formulier in te vullen.