Helpdesk voor KBO Provincie Limburg

LeaWeb wordt gebruikt door meerdere provinciale KBO-bonden. Iedere provincie heeft een eigen LeaWeb-helpdesk.
Het is belangrijk dat uw vragen, verzoeken e.d. op de juiste plaats komen. In dit geval behoort u tot een Afdeling 
van bovengenoemde provincie. De helpdesk en de helpdeskmedewerkers van KBO Limburg zijn alleen beschikbaar
voor de ledenadministrateurs van afdelingen die bij KBO Limburg aangesloten zijn.
Een helpdesk is anders dan de helpdeskmedewerkers die sommige provincies hebben naast een helpdesk.
In Limburg heeft men:

  • De helpdesk voor Limburg die gevestigd is bij de administratie van KBO Limburg en wordt ingevuld door de 
    ledenadministrateur.
  • Helpdeskmedewerkers, dit zijn vrijwilligers die veel weten van LeaWeb en u graag willen helpen.
    De helpdesk van KBO Limburg kan uw melding doorsturen naar een helpdeskmedewerker die samen met u
    het probleem probeert op te lossen.

Hoe kunt u contact opnemen?

Als u snel geholpen wenst te worden is het insturen van een formulier (Helpdesk Limburg) het handigst. Dit formulier
wordt na ontvangst doorgestuurd naar de helpdeskmedewerkers die u verder kunnen helpen en ook zijn alle gegevens
van belang beschikbaar.
Telefonisch is KBO Limburg bereikbaar van maandag t/m donderdag van 09.00 tot 12.30 uur. Op maandag, woensdag
en donderdag is de LeaWeb beheerder Jacqueline Nelissen aanwezig.
Het kan voorkomen dat het zo druk is aan de telefoon dat u niet direct geholpen kunt worden. Buiten de eerder genoemde
tijden kunt u de voicemail inspreken of een e-mail of formulier (Helpdesk Limburg) insturen. Uiteraard kiest u voor de 
manier die u het prettigst vindt.

 

Telefoon: 0475-381740 ma t/m do van 09.00 tot 12.30 uur

E-mail: info@kbolimburg.nl  

Formulier: Helpdesk Limburg  Klik op de link om het formulier in te vullen.

 

Wijziging naam Afdeling 

Het gebeurt regelmatig dat een Afdeling van naam verandert. U kunt dit zelf niet wijzigen in LeaWeb. Dat kan alleen
de Ledenadministrateur van de provinciale KBO bond. Het is belangrijk dat de juiste naam correct wordt vastgelegd in LeaWeb.
Immers op veel uitgaande stukken en rapporten wordt deze naam vermeld.
Daarom vragen wij u vriendelijk deze melding alleen te doen met het onderstaande formulier zodat de correcte spelling overgenomen
kan worden. 

Formulier: Nieuwe naam Afdeling/Kring  Klik op de link om het formulier in te vullen.

 

Wijzigen LeaWeb e-mailadres

Elk organisatie-onderdeel, afdeling en provinciale bond heeft een LeaWeb e-mailadres toegewezen gekregen van de landelijke
Systeembeheerder van LeaWeb.
Meestal is dat e-mailadres gelijk aan de naam van het organisatie-onderdeel met de extensie @leaweb.nl. Bijvoorbeeld kbo-boxtel@leaweb.nl.
Welk e-mailadres uw Afdeling of provincieale bond heeft kunt u zien in LeaWeb onder het tabblad Stamgegevens –> Instellingen.
Wijzigt de naam van uw Afdeling dan wilt u waarschijnlijk ook graag dat het e-mailadres wordt aangepast. 
Wanneer u e-mails verstuurt vanuit LeaWeb dan is dit e-mailadres dat uw leden te zien krijgen. De herkenbaarheid is dus belangrijk. 
Dit e-mailadres kan alleen gewijzigd worden door de landelijke systeembeheerder van LeaWeb. Dus niet door iemand van uw provinciale bond.
De wijziging wordt alleen verwerkt wanneer u onderstaand formulier gebruikt. 

Formulier: Nieuw LeaWeb e-mailadres  Klik op de link om het formulier in te vullen.

 

Wijzigen doorstuuradres voor LeaWeb e-mail

Wanneer u vanuit LeaWeb e-mails verstuurt worden die verwerkt via het LeaWeb e-mailadres dat uw Afdeling toegewezen heeft
gekregen. Achter dit e-mailadres zit ook een mailbox. In deze mailbox komen alle antwoorden op uw verzonden mails binnen. Ook de berichten die
uw leden versturen naar dit adres. Heeft u een bericht verstuurd naar een niet juist e-mailadres van een lid dan komt ook de foutmelding daarin
binnen. Het is natuurlijk belangrijk dat u deze berichten ontvangt zodat u actie kunt nemen. De berichten die in deze mailbox binnen komen
kunnen doorgestuurd worden naar maximaal twee e-mailadressen van functionarissen die deze berichten moeten ontvangen. 
Dit noemen we “doorstuuradressen”. Is door een wijziging binnen uw organisatie het doorstuuradres niet meer juist dan is het belangrijk om
zo snel mogelijk een nieuw doorstuuradres door te geven. Doet u dit niet dan mist u berichten van uw leden. De berichten die doorgestuurd
zijn worden niet bewaard. Die kunt u dus gemist hebben. Ze zijn niet meer terug te halen.
Een doorstuuradres kan alleen gewijzigd worden door de landelijke systeembeheerder van LeaWeb. Dus niet door iemand van uw provinciale bond.
De wijziging zal alleen verwerkt worden als u onderstaand formulier gebruikt.

Formulier: Nieuw doorstuuradres  Klik op de link om het formulier in te vullen.