Helpdesk voor de provincie Overijssel
LeaWeb wordt gebruikt door meerdere provinciale bonden. Iedere provinciale bond heeft een eigen helpdesk.
Het is belangrijk dat uw vragen, verzoeken e.d. op de juiste plaats komen. In dit geval behoort u tot een afdeling of kring
van KBO Overijssel. Een helpdesk is niet hetzelfde als helpdeskmedewerkers die sommige provinciale bonden hebben
naast een helpdesk. Een helpdesk is gevestigd bij de administratie van KBO Overijssel en wordt bezet door de
Ledenadministrateur/Systeembeheerder. Helpdeskmedewerkers zijn vrijwilligers die veel weten van LeaWeb
en u graag willen helpen. De helpdesk van KBO Overijssel kan uw melding doorsturen aan een helpdeskmedewerker die samen
met u het probleem probeert op te lossen.
Hoe kunt u contact opnemen?
Telefonisch is het vaak lastig om iemand te spreken te krijgen. Dit heeft te maken dat er op het kantoor in Raalte
slechts beperkt iemand beschikbaar is voor de helpdesk. Eenvoudiger is het om een e-mail te sturen.
Voor de beheerder/helpdesk is het nog prettiger wanneer u een formulier invult. Zo hebben ze alle gegevens van belang beschikbaar.
Uiteraard kiest u voor de manier die u het prettigst vindt.
Telefonisch is het bureau in Raalte bereikbaar maandag, dinsdag en donderdag van 09.00 uur tot 12.30 uur. Dit betekent dat u
buiten deze tijden aangewezen bent op e-mail of formulier. Een formulier kan vaak door een ander personeelslid op het bureau
doorgestuurd worden naar een helpdeskmedewerker zodat u sneller geholpen kunt worden.
Telefoon: 06-16740018 maandag, dinsdag en donderdag van 09.00 tot 12.30 uur
E-mail: info@kbo-senioren-overijssel.nl
Formulier: Helpdesk Overijssel Klik op de link om het formulier in te vullen.
Wijziging naam Afdeling/Kring
Het gebeurt regelmatig dat een Afdeling of Kring van naam veranderdt U kunt dit zelf niet wijzigen in LeaWeb. Dat kan alleen
de Ledenadministrateur/Systeembeheerder van KBO Overijssel. Het is belangrijk dat de juiste naam correct wordt vastgelegd in LeaWeb.
Immers op veel uitgaande stukken en rapporten wordt deze naam vermeld.
Daarom vragen wij u vriendelijk deze melding alleen te doen met het onderstaande formulier zodat we de juiste spelling kunnen overnemen.
Formulier: Nieuwe naam Afdeling/Kring Klik op de link om het formulier in te vullen.
Wijzigen LeaWeb e-mailadres
Ieder organisatie-onderdeel, afdeling of kring heeft een LeaWeb e-mailadres toegewezen gekregen van de Systeembeheerder van LeaWeb.
Meestal is dat e-mailadres gelijk aan de naam van het organisatie-onderdeel met de extensie @leaweb.nl. Bijvoorbeeld kbo-boxtel@leaweb.nl.
Welk e-mailadres uw afdeling of kring heeft kunt u zien in LeaWeb onder het tabblad Stamgegevens –> Instellingen.
Wijzigt de naam van uw afdeling of kring dan wilt u waarschijnlijk ook graag dat het e-mailadres wordt aangepast.
Wanneer u e-mails verstuurt vanuit LeaWeb dan is dit het e-mailadres dat uw leden te zien krijgen. De herkenbaarheid is dus belangrijk.
Dit e-mailadres kan alleen gewijzigd worden door de systeembeheerder van LeaWeb. Dus niet door iemand van KBO Overijssel.
De wijziging wordt alleen verwerkt wanneer u onderstaand formulier gebruikt.
Formulier: Nieuw LeaWeb e-mailadres Klik op de link om het formulier in te vullen.
Wijzigen doorstuuradres voor LeaWeb e-mail
Wanneer u vanuit LeaWeb e-mails verstuurt, worden die verwerkt via het LeaWeb e-mailadres dat uw afdeling of kring toegewezen heeft
gekregen. Achter dit e-mailadres zit ook een mailbox. In deze mailbox komen alle antwoorden op uw verzonden mails binnen. Ook de berichten die
uw leden versturen naar dit adres. Heeft u een bericht verstuurd naar een niet juist e-mailadres van een lid dan komt ook de foutmelding daarin
binnen. Het is natuurlijk belangrijk dat u deze berichten ontvangt zodat u actie kunt nemen. De berichten die in deze mailbox binnen komen
kunnen doorgestuurd worden naar maximaal twee e-mailadressen van functionarissen die deze berichten moeten ontvangen.
Dit noemen we “doorstuuradressen”. Is door een wijziging binnen uw organisatie het doorstuuradres niet meer juist dan is het belangrijk om
zo snel mogelijk een nieuw doorstuuradres door te geven. Doet u dit niet dan mist u mogelijk berichten van uw leden. De berichten die doorgestuurd
zijn worden niet bewaard en zijn niet meer terug te halen.
Een doorstuuradres kan alleen gewijzigd worden door de systeembeheerder van LeaWeb. Dus niet door iemand van KBO Overijssel.
De wijziging zal alleen verwerkt worden als u onderstaand formulier gebruikt.
Formulier: Nieuw doorstuuradres Klik op de link om het formulier in te vullen.